Ocak 16, 2008

kitap okumak istiyorummmm!!!!

En çok sevdiğim şeylerin başında kitap okumak geldiği elime aldığım bi kitabı okur gibi diil de sanki yaşarmış gibi bi solukta bitirdiğim halde son zamanlarda bi türlü kitap okuyamıyorum...
Baba ve piç ilk kez bir kitap aylarca süründü elimde...
Nihayet bitirdim...

Baba ve Piç, İstanbul-San Francisco hattında gidip gelen bi kitap; Müslüman-Türk Kazancı ailesiyle Ermeni asıllı Amerikalı Çakmakçıyanların 90 yıla yayılan öyküleri iç içe. Kederli bir geçmişi tamamen unutmak mı daha doğru, geçmiş bilincini beraberinde taşımak mı? Diğer yandan bir kadınlar romanı Baba ve Piç: Erkeklerin apansız ve açıklamasız ölüverdiği, geriye hep kadınların kaldığı bir sülaleden dört kuşak kadının hikâyesi. Ermeni soykırımı yapıldığı inancı ve nefretiyle büyümüş Amerikalı Ermeni Armanuşun köklerini bulmak ve bu gerçekle yüzleşmek için Türkiye ye gelişi ,Türk Kazancı ailesinde 4 teyze ve babasını bilmediği için geçmişi ile yüzleşemeyen Asya ile geçirdiği bi hafta süresince hayatı ve geçmişi sorgulayışları çerçevesinde geçen bi roman.Akıcı bir dile sahip aslında bi çırpıda okunabilecek türden ama bazı kişi betimlemeleri oldukça sıkıcı.Fakat insanı içine alan çok etkileyici yanları olan bi kitap diil...

Bu arada Baba ve piç i okurken Sabahattin Ali nin Kürk mantolu Madonna kitabını bir çırpıda okudum ve de son derece etkilendim,nasıl bir aşk nasıl bir bağlılık tutku ...
Mutlaka okuyun derim...
Sabahattin Ali nin okuduğum ilk kitabıydı bu dilini çok beğendim,ilk fırsatta tüm kitapları da okunmak üzere sıraya girdiler...

Sırada Kızıl nehirler var çok benim tarzım diil diye düşünüyorum o yüzden elime bi türlü alamıyorum ama merakda ediyorum bu kitabı,sonra Ayşe Kulin in Veda sı var ki Ayşe Kulin en sevdiğim ve soluksuz tüm kitaplarını okuduğum bir yazar,umarım bu kitaptan da aynı tadı alırım...

Sonra Livaneli okumak istiyorum, sonra Jane Austen...

3 yorum:

Quentins dedi ki...

Baba ve Piç'i geçen sene okumuştum ve dediğin gibi akıcı bir dille yazıldığı için hemen okuyup bitirivermiştim. Fakat aynı şeyi Elif Şafak'ın yeni kitabı (Siyah Süt) için söyleyemeyeceğim. Haftalardır elimde ama her defasında ancak 3-5 sayfa okuyabiliyorum :(

el*ff dedi ki...

sevgili quentins aslında siyah sütü de merak ediyorum çok kişiden olumlu eleştirilerini duydum okudum ama dediğin gibiyse benim de okumak çok zor olucak demek ki baba ve piç i ne kadar süründürdüm elimde siyah süt ne olur kimbilir o zaman ...

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Elf ben şööle bir nefeste tüketmiştim Baba ve Piç'i tamamen günlerinin akışından olsagerek günlerce bir köşede kalışı
Elif Şafak'ın kalemini pek sevdiğimden belki de fanatizmim tuttu bilemiyorum :))
Sevgiler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails