Şubat 14, 2008

Kitaplarla geçmişe yolculuk...


Tatilde bol bol kitap okuma fırsatı buldum ya da kitap okumak için fırsat yarattım da diyebiliriz.Uzun zamandır kitap okuyamamış olmanın boşluğu kitap okumaya başlayınca kendini gösterdi.Deyim yerindeyse kitaplardan başımı kaldıramaz oldum daha okuduğum kitap bitmeden bir sonra okuyacağım kitabı planlamaya başladım...Şimdi öncelikle tatil sonrası okuduklarımdan bahsetmek istiyorum ...

En son okuduğum Leyla'nın evi bir Livaneli kitabı ,Livaneli'nin okuduğum 2.kitabı Tatilde de Sevdalım Hayat'ı okumuştum ve çok etkilenmiştim...Çocukluğu,kitap okumaya karşı düşkünlüğü,kitaplardan etkilenerek çocuk yaşında yollara düşmesi...
Severek dinlediğim şarkıların hangi şartlarda oluştuğunu görmek ,sanatçının yaşadığı zorlukları onunla birlikte hissetmek,onun yaşamını izleyerek ülkede olan gelişmeleri görmek ,olumsuzluklar karşısında hüzünlenmek,haksızlıklara karşı öfkelenmek,güzellikler karşısında mutlu olmak heyecan duymak çok güzel Sevdalım Hayat'ı okuyarak bir ömre tanık olmanızı şiddetle tavsiye ederim ...
Leyla'nın evinden Sevdalım Hayat a geçiş yaptım bi anda.Şimdi dönelim asıl kitabımıza bir çırpıda okunan ve son derece keyif veren bir kitap fakat okurken hep Ayşe Kulin geldi aklıma ikaz ettim kendimi hayır Kulin diil bir Livaneli kitabı bu die,Livaneli'yi hep politik yönüyle düşünmem ağır bastığı için ya da kişilerin hayatlarından yola çıkarak sosyal şartlardan ,bir dönemden bahsedildiği için olabilir tarz çok yakın geldi bana...
Kitapta yine tatilde okuduğum Vedayla ortak noktalar bulmam etkiledi beni...Aynı dönem de anlatılan bir olayın 2 kişisinden biri Veda da diğeri de Leyla'nın evinde çıkıyor karşımıza...
Boğaz da Bosnalı yalısında doğmuş büyümüş annesini babasını hiç tanımamış babasının kim olduğunu yıllar sonra gelen bi mektupla öğrenmiş ananesi ile yetişmiş ömrünün sonuna gelmiş, birisi Leyla...Dedesi Osmanlı Paşası olmasına rağmen Osmanlı nın son dönemlerinde yaşananlar ve ailesinde gelişen trajediler nedeniyle tüm ailesini ve varlıkların çoğunu yitirmiş elinde sadece Bosnalı yalısının müştemilatı kalmış oda son dönemde boğazdaki yalılarda yaşayan yalnız yaşlıların çoğunun başına geldiği gibi elinden binbir çeşit sahtekarlıkla alınıyor ve romanımız da işte burda başlıyor...
Sonrasında evinden çıkıp başka hayatlarla yolu kesişiyor ve olaylar birbiri peşine devam ediyor bir çırpıda zevkle okunacak bir kitap çıkıyor karşımıza...
Keyifle tavsiye ederim...
Yine tatil sonrasında Müjdat Gezen in Galiba ben sanatçıyım kitabını okudum.Müjdat Gezen yaşamından kesitleri sanki anlatır gibi aklına gelenleri geldiği gibi anlatmış dostlarından yaşadıklarından ailesinden hayatına girenlerden kesitler vermiş sonlara doğu Aziz Nesin i anlatmış...Pek çok dostlukları paylaşmış bizlerle akıcı bir anlatım sergilemiş,Yaptığı pek çok şeyin taklit edildiğini tek taklit edilmeyenin ücretsiz eğitim veren tiyatro okulu olduğunu söylemiş ki bu çok etkiledi beni,okuyun derim...
İlkelerin olacak
Seni satın alamayacaklar
Aptalların uydurduğu atasözlerine inanmayacaksın:
"Paranın satın alamayacagı şey yoktur."
"Herkesin fiyatı vardır."
gibi sözlere kanmayacaksın.
Onurunla,kimliğinle ve beyninle yaşayacaksın.
Üreteceksin,seveceksin,sevileceksin,
inançlarının arkasında duracaksın,
Sevgilerin karşılıksız,yardımların gizli olacak.
Seni attan , ottan ayıran özelliğin farkına varacaksın.
Çünkü sen insansın.
Ve bunu yakaladığın gün,bembeyaz yaşayacaksın.
Müjdat Gezen

2 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

Leyla'nın Evi hep gözüme çarpan bir kitap bir arkadaşımın Mutluluk kadar güzel değil yorumu için alıp okumadım bir türlü ama şimdi sizin yorumunuzla benim sevebileceğim bir kitap diye düşündüm.
Veda ile ilgili yorumlarınızı da bekliyoruz

el*ff dedi ki...

Mutluluğu okumamış ama filmini izlemiş ve çok etkilenmiştim,Leyle'nın evide çok hoş bence mutlaka okuyun derim...
En kısa zamanda Veda hakkındaki fikirlerimi ve ben de bıraktığı izi yazıcam...
sevgiler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails