Aralık 30, 2007

bozcaada : rüya gibi...

selam!!!
bozcaada kalesi...feribot yanaşırken adanın o muhteşem görüntüsü...2006 temmuzunda gittik adaya sevgilim ve ben...ikimizde tek kelimeyle aşık olduk muhteşemdi...o dar sokaklarında gezmek ,şarapların tek tek tadına bakmak,tertemiz ama buzz gibi suyunda yüzmek...
rüzgar gülleri ve polente feneri adaya çokkk yakışıyor...

hiç plan yapmadan indik adaya ne kalacak yer belli ne gezilecek yerleri planladık rüzgarı takip ettik nerden eserse iyiki de öyle yapmışız...indik feribottan adanın haritasının yanında var olan pansiyon tlf larından aradık bi kaç tane limana bakan küçük ama hoş bi pansiyonu tercih ettik,yerleştikten sonra attık kendimizi sokaklara...
işte bunlar o sokakların fotoğrafları hepsi bizim çekimlerimiz diil hafıza kartı yeterli gelmeyince çok fazla fotoğraf çekememiştim,netten kopya çektim bi kaç :))

o sokaklarda insan kendini kaybediyor saatlerce bıkmadan yorulmadan gezdik...adanın merkezinde 2 mahalle var,biri rum mahallesi diğeri türklerin yaşadığı mahalle (alaybey ve cumhuriyet)...gezdikçe kendine hayran bırakan sürprizlerle dolu bir yer...ilk gün sadece merkezde dolaştık,dolaştık,dolaştık dur durak bilmeden yorulmadan ...
her gördüğümüz yeri ölümsüzleştirmek istedik,her sokakta bizi şaşkınlığa düşüren görüntülerle karşılaştık,manzaraya hayran olduk...
her bir kapı önü,her bir pencere de daha bi güzellikler selamladı bizi...

tıpkı beyaz saksıların içindeki mor çiçekler gibi,her birinin önünde uzun süre kalıp zevkle izledik... 2. gün önce ada şaraplarının tadına baktık bol bol aldık o lezzete bayıldık,sonrada o tadı başka yerde bulamayınca neden daha çok almadık die pişman olduk...sonra rüzgar güllerine gittik,polente feneri veee adanın birbirinden güzel koyları...ben denizin o muhteşem rengini başka hiç bir yerde görmedim her koyda durup adanın o buzzzzz gibi sularına girmek istesek te ilk deneyimdeki donma tehlikesi bizi alıkoydu,bu kadar soğuk olmasına rağmen yine de kaldık suda pırıl pırıl tertemizz....bayıldık.adadan ayrılırken aklımızı ,kalbimizi adada bıraktık bir gün mutlaka gelmek ama bi kaç günlük diil her yıl gelmek hatta ilerde yazları adada geçirmek hayaliyle ayrılırken bi yanımızı adada bıraktık...kesinlikle ama kesinlikle bozcaada yı görmedi iseniz gidin görün biz büyülendik :))

son olarak bozcaadaya gitmişken;

~ bozcada kalesini gezmeden,

~ adanın mahallelerinde gezmeden,

~ polente fenerini görmeden,

~ rüzgar güllerinin sesini duymadan,

~ buzz gibi pırıl pırıl denizinde yüzmeden,

~ ada sokaklarında karşınıza çıkan sanat galerilerini gezmeden,

~ merkezdeki kahvede tavşan kanı çayı içerek etrafı seyretmeden,

~ gelincik ve domates reçellerinden yemeden,

~ şarapların tadına bakmadan,

~ yemek için pazarlık yapmadan(biz yapmadık sonradan çooook pişman olduk :)) )

sakınnn dönmeyin aklınız kalırrrr...

d.n.. : )) adada sadece ziraat bankası var aman dikkat,tedbiri elden bırakmamakta fayda var kredi kartı da istediğiniz her yerde kullanılmıyor ...

Adsız dedi ki...

Ne hoş fotoğraflar bunlar.

Bozca adayı çok merak ediyorum...
İlk fotoğraf Kıbrıs'a Girne limana çok benziyor. Sanırım adaların genel özelliğini yansıtıyor..

Mutlu seneler.
Kocaman öpücükler.
sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

Umarım 2008 hepimize sağlık, mutluluk, başarı ve bereket getirir... Biz de gelen bu bereketin büyük kısmını alışverişe harcayabiliriz :))
Sevgiler.

NiNo dedi ki...

gercektende cok guzel vegercek olamayacak kadar ruya

Unknown dedi ki...

Sevgi bestesinin tınılarını tüm insanların yüreğinde hissedeceği, hüzünlerinizin dostluklarla silineceği, ümitlerinizin hiç bitmeyeceği, sağlık, mutluluk ve başarı dolu bir yılı sevdiklerinizle birlikte geçirmeniz dileğiyle. 2008 yılı size sağlık, mutluluk, başarı ve bol kazanç getirsin! Neşe dolu bir yıl geçirmeniz dilegimle!

Adsız dedi ki...

bozcaada gerçekten çok güzel.

Ebruli dedi ki...

Ne guzel yerler gezmissin, gormussun. Cok imrendim simdi sana...
Sen gideli 2 yil olmus ama sanirim hersey biraktigin gibidir. En cok da su "domates receli" ne takildim. Eger tadina bakmazsam catlayacagim. Bozcaada nin disinda hic bir yerde yok mudur bu recelden?
Domatesin receli yenmez diye dusunuyorum aslinda ama!..