Aralık 28, 2007

meyve şölenli irmik tatlısı...

size daha önceden yapmış olduğum ve masaya çok yakıştırıp fotoğrafladığım bi tatlıyı anlatmak istiyorum . bazen sade olarak bazen portakallı bazende limonlu yapıp servis yaptığım çok da sevdiğim son derece de pratik olan bu tatlıyı yemek sitelerinde birbirinden güzel ve şık tatlıları görerek bir parça süslemek isteyince işte bu görüntü çıktı ortaya...
resim biraz acemice tabii o zamanlar blog oluşturup içine de yaptığım yemek tariflerini ve resimlerini eklemek fikri aklımın köşesinde dahi olmadığı için rasgele çekilmiş,artık sonrakilerde daha özenli olucazzz :)) işte makyajlanmış irmik tatlısının tarifi ;

Malzemeler:
1 kg süt
8 kaşık irmik
6-7 kaşık irmik(zevke göre)
1 limon kabuğu rendesi
1 vanilya
kaşığın ucu ile margarin
1 paket hazır meyve şöleni
ve ütünü süslemek için dilediğiniz meyveler

meyve şöleni hariç malzemeleri tencereye koyup karıştırarak göz göz olana kadar pişiriyoruz.muhallebi kıvamına geldikten sonra kalıbı (ben küçük borcam kullandım) ıslatarak muhallebinin yarısını döküyoruz araya dilediğimiz meyveleri sıralıyoruz,üstüne kalan muhallebiyi de döküp buz dolabında 3-4 saat bekltiyoruz. daha sonra kalıbı ters çevirip meyvelerle süslüyoruz.meyve şölenini tarifine uygun pişirip meyvelerin üzerine döküyoruz.
hımmmm harika
afiyet olsun...

11 yorum:

yesim`in sofrasi dedi ki...

merhaba resim bence hic acemice degil inaninki restaurantta profesyonelce calisan biri olarak tebrik ediyorum bu tatli tek kisilik olarak kucuk kaplarda da servis edilebilir elinize saglikkk agiz sulandirici gorunuyor :-)

Serpil dedi ki...

Harika canım ellerine sağlık. İyi yılar diliyorum...

Mutfak Havlusu dedi ki...

ne yapmışsın böyle o ne resim öyle yazık değilmi bana yaaa:)
harika duruyor,görüntüsü böyleyse üf lezzette dahada bir coşturur:)

Adsız dedi ki...

offfff nasıl bişi bu :)

ellerine sağlık elif'ciğim.


sıcacık sevgiler
www.misssgibi.com

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

merhaba;
bence bu resim acemiceyse profesyonel olanı düşünemiyorum:)
ellerinize sağlık nefis olmuş süper..
sevgiler...

sekergibi dedi ki...

şekerim hoşgeldin.
meyvelerde tam şölen havasında ellerine sağlık

FİLİZ BAHÇESİ dedi ki...

Arkadaşım, o ne güzel birşey harika görünüyor. Döktürmüşsün maaşallah...

Adsız dedi ki...

canım ne güzel bir görüntü böyle..ellerine sağlık..öpüyorum..sevgiyle kal...

el*ff dedi ki...

arkadaşlar hepinize çok çok tşk ler yorumlarınız beni çok mutlu edip cesaretlendirdi...
görüşmek üzere...
mutlu yıllar!!!

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık nefis görünüyor...


sevgiler...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

Muhtessem görünüyor!!
Ellerine saglik canim...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails