Nisan 30, 2008

Bonibonlu çiçek bahçesi!!!

Kurabiyelerim varrrr,taze taze kurabiyelerim varrrrr......
Amasra da Tavşan Adasına çıkarken 7-8 yaşlarında sevimli mi sevimli bi minik annesinin yaptığı kurabiyeleri bu sözlerle satmaya çalışıyor,kurabiyeleri görünce aklıma o geldi...
Kurabiyelerin ilham kaynağı ise Blog komşum sevgili ab-ı hayat sayfasında görünce bayılmıştım...Bi kaç değişiklikle tarifini uyguladım sonuç işte gördüğünüz çiçek bahçeleri oldu...

Malzemeler:

~ 1 paket margarin

~ 2 yemek kaşığı sıvı yağ

~ 5 yemek kaşığı pudra şekeri

~ 1 yumurta

~ 1çay bardağı nişasta

~ vanilya ,kabartma tozu

~ Aldığı kadar un ( 5 bardak )

~ 3 yemek kaşığı kakao

Tüm malzemeler karıştırılıp kulak memesi kıvamında bi hamur hazırlanır 2 ye bölünerek bi parçasına kakao eklenir ve 15 dk dinlendirilir.İstediğiniz şekillerde üzerine bonibon konularak 160 derecede 15 dk pişirilir.Pembeleşmese iyi olur beyaz beyaz daha hoş görünüyor...

Yalnız kalıpla kurabiye yapmak ne zahmetli işmiş ,bi kaç kere kurabiye kalıbı almıştım hiç kullanmadığım için ona buna verdim bugünse çarşı pazar araki kalıp bulasın ne önemli bulunmaz bişeymiş meğer,zor zahmet buldum .Buldum da zahmet bitti mi nerdeee iş asıl şimdi ,zaman alan bi uğraş bu kalıp işi ben yuvarlar üzerine de bonibonu kondururum derseniz süperrr olur derim ...

Zahmetli vs ama sonuçta kıyır kıyır yemede otur seyret türünden kurabiyeler çıkıyo ortaya herkese tavsiye ederim ...

Çiçek bahçesi gibi sofralarınız daim olsun...

4 yorum:

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

çok şirin olmuşlar.nasipse bu sene bende amasrayı görmek istiyoru.bir karadenizli ve yeşile aşık biri olarak beni çok memnun edeceğini düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

Off off off ne güzel .. rengarenk elifim..

Ellerine sağlık. Kurabiye canavarı olarak ağzım sulandı :) Kahvaltıda kurabiye olsaydı da başka bişi yemeseydim :)

sevgiler hayatım.
www.misssgibi.com

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,


Çiçek bahçesinden bir demet bonibonlu çiçek kurabiyelerden almaya geldim izninle:))))



Ellerine sağlık nefis,çok şık,tatlı kurabiyeler olmuşlar.

sevgiler...

Cocukla Cocuk dedi ki...

Bu kurabiyeye yakın bir tarif de bizim klasik kurabiyemiz. Biz de herkes kurabiye canavarı zaten bunlarda nefis görünüyorlar. Kalıpla şekil verme işine çocuklar bayılıyorlar, iş uzuyor ama aldıkları keyife değer.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails