Eylül 07, 2009

Uzanmışım kumsala...

Yazmadıkça yazmak zor gelir oldu ama bi yerden de başlamak lazım dedim eski yazdıklarıma baktıkça imrendim kendi kendime sonradan dönüp yazdıklarımı okumak keyifli bi yerde yeniden yaşamak gibi epeydir okuduklarımı yazmadığımı fark ettim istediğim kadar olmasa da okuyorum oysa ki :))
~~
Şu an Limon Ağacı nı okuyorum tarihi romanları okumayı severim aslında ama ona rağmen çok yavaş ilerliyorum belgesel anlatır gibi sanki, akıcı bi dil kullanılmamış ve fazlasıyla detaycı aynı gerçeklerle biraz daha roman tadında olsa daha güzel olabilirmiş ancak konu itabariyle çok etkileyici. Toparaklarından zorla sürgün edilen Filistinlilerle Nazi katliamından kaçan Yahudilerin aynı topraklarda süren hüzünlü mücadelesi anlatılıyor...
~~
Aşk ve Bab-ı Esrar ı okudum ikiside güzeldi ama 10 üzerinden Bab-ı Esrar 6 , Aşk sa taş çatlasın 7 alır benden . Aşk da Mevlana ve Şems çok güzel anlatılmış hele Mevlananın koşulsuz güveni Şems in doğrularından ödün vermeyişi öğretilerin herbiri düşündürücü ama kurgu anlamsız geldi Ella nın hikayesi özellikle... Bab-ı Esrar da ise yine tüm Ahmet Ümit kitaplarında olduğu gibi sonun tatminkar olmayışını maalesef bu kitapta da hissettim eeeee yani bu mu ne oldu şimdi diye kalakaldım...
~~
Son dönem okuduklarım arasında en etkileyici düşündürücü gelen Biz Kimden Kaçıyorduk Anne ? Karakterlerin psikolojisi sade bir dille fakat çok derinden anlatılmış annenin geçmişte yaşadıkları sebebiyle şehirden şehire ülkeden ülkeye kızıyla kaçışları anlatılmış,kaldıkları oteldekilerin ilginç buldukları anne kız hakkında yaptıkları yorumlarsa benim en beğendiğim kısımlardı kitaptan tavsiye ederim...
~~
Birde Beni Hatırladın mı var ki tam çerez tadında kalın ama bi çırpıda okunan eğlenceli bi kitap yoğun dönemlerde kafa dağıtmak için birebir... Lexi geçirdiği trafik kazası sonucunda son 3 yılı hiç hatırlamıyor oysa o 3 yıl boyunca hayatı kökten değişmiş herşeyi eşini sevgilisini hatta işini bile yeniden öğrenmek zorunda bazen gülerek bazen üzülerek keyifle okunan bi kitap...
~~
Ve son olarak benimle artık bütünleşen Zemberek Kuşunun güncesi var 2 ay aradan sonra kaldığım yerden dün gece 3 sayfa okudum son 100 sayfam merak ediyorum aslında Toru Okada nın yaşadıklarını karısını May Kasahara yı :))
~~
İşte böyle okumak güzel şey hele kumlara uzanıp okumanın keyfi yok başka yerde... Yağmurlar gelmeden son son atın kendinizi kumlara , keyifli okumalar dilerim herkese...

2 yorum:

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

Tiyatroda karşılaştığımızdan bu yana ilk kez yakından görüyorum seni.
Kaderde tanışamamak varmış...

el*ff dedi ki...

~~ Perili bronzluktan görülebiliyor muyum :))Geçen yıl öyle yoğundu ki düşündükçe hala yoruluyorum...Yeni sezonda görüşmek umuduyla :))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails