Mayıs 02, 2009

Cezayir ( Fransız ) Sokağı ...

Nasıl muhteşem di mi ??Ben bayıldım çok sevdim ...Sağlı sollu kafe ve restoranların bulunduğu ve sadece yaya trafiğine açık, merdivenlerden oluşan dar bir sokak. Orijinal ismi Cezayir Sokağıymış. Fakat restorasyon işlemlerini Fransa üstlendiği ve gerçekleştirdiği için bir dönem ismi Fransız Sokağı olarak değiştirilmiştir. Fakat Ermeni meselesi yüzünden Fransa'ya olan tepkiden dolayı tekrar tabelalar Cezayir Sokağı olarak değiştirilmiş ama sokak üzerindeki birçok dükkanın ismi hala Fransızca...
Fransızlar, Beyoğlu'nda çok önemli izlere sahipmiş. Zira Beyoğlu'ndaki ilk kahvehaneler, ilk oteller, ilk sinema ve tiyatrolar, 19. yüzyılda Fransızlar tarafından kurulmuş. Sokağın sol tarafındaki binaların tümü 1890-1910 yılları arasında İstanbul'da yaşamış Karaköy ve Eminönü rıhtımlarını inşa eden Fransız müteahhit mühendis Marius Michel'in imzasını taşıyormuş. Ayrıca ünlü Fransız ressam Al-bert Mille de 1950'li yıllarda bu bölgede yaşamış. Fransız kültürünü yansıtmayı hedefleyen sokakta, değişik tatlar sunan cafeler, restoranlar ve sanat merkezleri bulunuyor.

Yokuş aşağı merdivenlerden oluşan çok şık bir sokak. Burda yer alan dükkanlar normal fiyatın biraz üzerinde fakat pahalı değil mesela bu kahve 6 tl ,bizce gayet uygun :))





1800'lerin sonu, 1900'lerin başı itibariyle yüzyılın değişimine tanıklık etmiş, farklı hayatların yaşandığı birkaç nesille birlikte gözden düşmüş binalar restore edilerek, pembe ve sarı renklere boyanmış, tentelerle donatılmış. Kaldırım taşları yenilenerek, bölgenin tamamı için özel bir müzik sistemi kurulmuş. Fransız Sokağı'nı süsleyen havagazıyla çalışan 100 yıllık sokak lambalarını Paris Belediyesi göndermiş. Yer taşları Paris'ten gelen mimarlarla çalışılarak düzenlenmiş. Ben çok beğendim isminin bi Cezayir bi Fransız sokak olarak değiştirilmesi hoş olmasa da sokak çok hoş :)) Kesinlikle İstanbul a yolunuz düşerse ya da orda fakat hala görmemişseniz mutlaka gidin gezin birbirinden güzel kafelerde bi kahve ya da şarap için o sokakta yaşadığınızı hayaledin :))

3 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ben de çok severim burayı, çok güzel fotoğraflar çekmişsin Elif, ellerine sağlık..

el*ff dedi ki...

Aslı cımm tşk ler fotoğrafları beğenmene çok sevindim :)) Sevilmez mi ben bayıldım hatta eski fotoğraflarını görünce şimdiki hali bambaşka geldi...

nehircce dedi ki...

Bende yeni fark ettim sizi ve çok beğendim bloğunuzu.Hemen izlemeye aldım :) Ayrıca bir restoratör olarak da bilgi paylaşımınız ve güzel fot.içinde teşekkür ederim.elinize sağlık :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails